سامانه آموزش مجازی راهبران (LMS)

  • سامانه مبتنی بر وب
  • دارای طیف کامل ابزارهای اجرای آموزش مجازی
  • منعطف و دارای قابلیت سفارشی سازی
  • کاربری ساده و روان
  • دارای نرم افزار موبایل ویژه فراگیران
  • جایگزین قدرتمندی برای سیستم‌های آموزشی سنتی با امکان پوشش آموزشهای رسمی و غیر رسمی.

ویژگی‌ها

مناسب برای مراکز آموزشی رسمی و کاربردی، صنایع و کسب و کارها در ابعاد کوچک تا بزرگ، سازمان‌ها، مدرسین و متخصصین. اجرای آموزش‌های آکادمیک، آموزش کاربردی و مهارتی، مباحث توسعه فردی، آموزش‌های منابع انسانی (پیش از استخدام، آموزش‌های شروع کار، آموزش‌های ضمن کار و ...) در این سیستم قابل پیاده‌سازی است

داشبورد عملکرد کاربران
پوشش استانداردهای SCORM و xAPI
آزمون‌ساز
سیستم Gamification
زیر سیستم تدوین محتوای آموزشی LCMS
مدیریت گزارشات
مدیریت پیشرفته دسترسی‌ها
پروفایل کاربر
درگاه پرداخت آنلاین
تکالیف دوره
تالار گفتگوی دوره
کلاس مجازی

پرتال آموزشی

پرتال آموزشی درگاه واحدی است که مأموریت آن تسهیل فرآیند آموزش و یادگیری است. این مأموریت از طریق فراهم آوردن منابع آموزشی، ابزارها و راهنماها و ارائه دوره‌های آموزشی به عنوان هسته اجرایی انجام می‌شود.

  • امکان بهره‌برداری از ابزارهای محتوایی و تعاملی
  • ماژول ‌های دانشنامه، ویکی، وبلاگ
  • تالار گفتگوی عمومی
  • اخبار و مقالات
  • مراکز دانلود مستندات
  • فرم‌های جمع‌آوری داده
  • پشتیبانی آنلاین
  • قابلیت تعریف انواع دسترسی

کلاس مجازی

در مکانیزم آموزش مجازی و در دوره‌های ILT یا دوره‌های استاد محور برای برگزاری کلاس به شکل مجازی ابزارهای مختلفی به کار می‌روند که شاید مهم‌ترین و مطرح‌ترین آن‌ها محصول شرکت ADOBE است که ویژگی‌های کلی زیر را داراست:

  • برگزاری جلسات الکترونيکي (وبينار)، وب کنفرانس، کلاس مجازی، سمينار آنلاین، کارگاه آموزشي
  • یکپارچه با نرم‌افزار قدرتمند (ADOBE Connect , BigBlueButton)
  • ارتباط استاد و فراگیران بصورت داده‌های رمز گذاری
  • فشرده‌سازی اطلاعات جهت افزایش سرعت
  • تنظیم خودکار کیفیت صدا و تصویر بر اساس سرعت ارتباط
  • نمايش فيلم، وايت برد الکترونیک، قابلیت چت، اشتراک انواع فايل
  • قابلیت کنترل کامپیوتر فراگیران، قابلیت اشتراک صفحه استاد و ...

یادگیری ترکیبی (Blended Learning)

سامانه آموزش مجازی راهبران امکان بهره‌گیری از انواع روش‌های یادگیری را برای کاربر فراهم می‌سازد.

  • استفاده از محتوای آموزشی دیجیتال با امکان پخش فایل‌های چندرسانه‌ای
  • استفاده از کلاس و کارگاه مجازی
  • استفاده از وبینار و همایش مجازی
  • انعکاس نتایج کلاس حضوری در سامانه
  • بهره‌گیری از انجمن‌ها و تالارهای گفتگوی دوره‌ها
  • ارائه انواع دانشنامه و ویکی
  • امکان استفاده از طریق موبایل ( Mobile Learning )
Image

نرم‌افزار موبایل فراگیر

یکی از مهم‌ترین رسانه‌های آموزش مجازی، تلفن همراه هوشمند است. در کنار سامانه LMS راهبران، نرم‌افزار موبایل ویژه فراگیران، فرآیند یادگیری را برای ایشان تسهیل و نظام‌مند می‌کند. از جمله مهمترین ویژگی‌های ال ام اس موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش دوره‌ها و محتوای دیجیتال آن‌ها
  • پخش محتوای چند رسانه‌ای دوره‌ها
  • شرکت در آزمون‌های دوره
  • صندوق پیام‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها
  • نمایش تقویم آموزشی کاربر
  • جستجوی پیشرفته دوره‌ها و محتوا
  • پروفایل کاربر
  • داشبورد آموزشی کاربر
ImageImage

تصاویری از سامانه آموزش مجازی راهبران (LMS)

مقالات مجله خبری

رویکرد یادگیری مشارکتی در فضای کسب و کار
زمان مطالعه: 6 دقیقه

یک راهکار مفید برای اینکه مطمئن شوید تیم‌های کسب و کارتان مطالب آموزشی را از راه دور یاد می‌گیرند، ایجاد یک محیط یادگیری مشارکتی است. این محیط‌ها به فراگیران انگیزه می‌دهد تا در فعالیت‌های یادگیری در...

استاندارد اسکورم چیست؟ بانحوه ایجاد و کارکرد scorm آشنا شویم
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در دوره‌های آموزش مجازی، برای هماهنگی موارد مختلف، استانداردهایی تدوین شده که آشنایی با آن‌ها برای افرادی که با این دورها سر و کار دارند، ضروری است. استاندارد اسکورم (scorm)، یکی از از این استاندارد...

تفاوت lms و lcms چیست؟ با ویژگی‌های دو مفهوم آموزش مجازی آشنا شویم
زمان مطالعه: 6 دقیقه

دو مفهوم lms و lcms، مکمل هستند، هر دو به شما امکان برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیک را می‌دهند و هر دو با SCORM سازگار هستند. اما تفاوت اصلی این دو در قابلیت‌های تخصصی است. با ما همراه باشید تا به ...

کاربرد گیمیفیکیشن در آموزش؛ چگونه از سیستم‌های بازی‌وار در آموزش الکترونیک استفاده کنیم؟
زمان مطالعه: 7 دقیقه

گیمیفیکیشن (gamification) در طول سال‌های اخیر، در فضای آموزشی و محیط‌های کسب و کار، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی مختصر گیمیفیکیشن، راجع به کاربرد گیمیفیکیشن در آموز...

رویکرد یادگیری مشارکتی در فضای کسب و کار
زمان مطالعه: 6 دقیقه

یک راهکار مفید برای اینکه مطمئن شوید تیم‌های کسب و کارتان مطالب آموزشی را از راه دور یاد می‌گیرند، ایجاد یک محیط یادگیری مشارکتی است. این محیط‌ها به فراگیران انگیزه می‌دهد تا در فعالیت‌های یادگیری در...

استاندارد اسکورم چیست؟ بانحوه ایجاد و کارکرد scorm آشنا شویم
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در دوره‌های آموزش مجازی، برای هماهنگی موارد مختلف، استانداردهایی تدوین شده که آشنایی با آن‌ها برای افرادی که با این دورها سر و کار دارند، ضروری است. استاندارد اسکورم (scorm)، یکی از از این استاندارد...

تفاوت lms و lcms چیست؟ با ویژگی‌های دو مفهوم آموزش مجازی آشنا شویم
زمان مطالعه: 6 دقیقه

دو مفهوم lms و lcms، مکمل هستند، هر دو به شما امکان برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیک را می‌دهند و هر دو با SCORM سازگار هستند. اما تفاوت اصلی این دو در قابلیت‌های تخصصی است. با ما همراه باشید تا به ...

کاربرد گیمیفیکیشن در آموزش؛ چگونه از سیستم‌های بازی‌وار در آموزش الکترونیک استفاده کنیم؟
زمان مطالعه: 7 دقیقه

گیمیفیکیشن (gamification) در طول سال‌های اخیر، در فضای آموزشی و محیط‌های کسب و کار، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی مختصر گیمیفیکیشن، راجع به کاربرد گیمیفیکیشن در آموز...

رویکرد یادگیری مشارکتی در فضای کسب و کار
زمان مطالعه: 6 دقیقه

یک راهکار مفید برای اینکه مطمئن شوید تیم‌های کسب و کارتان مطالب آموزشی را از راه دور یاد می‌گیرند، ایجاد یک محیط یادگیری مشارکتی است. این محیط‌ها به فراگیران انگیزه می‌دهد تا در فعالیت‌های یادگیری در...

استاندارد اسکورم چیست؟ بانحوه ایجاد و کارکرد scorm آشنا شویم
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در دوره‌های آموزش مجازی، برای هماهنگی موارد مختلف، استانداردهایی تدوین شده که آشنایی با آن‌ها برای افرادی که با این دورها سر و کار دارند، ضروری است. استاندارد اسکورم (scorm)، یکی از از این استاندارد...

تفاوت lms و lcms چیست؟ با ویژگی‌های دو مفهوم آموزش مجازی آشنا شویم
زمان مطالعه: 6 دقیقه

دو مفهوم lms و lcms، مکمل هستند، هر دو به شما امکان برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیک را می‌دهند و هر دو با SCORM سازگار هستند. اما تفاوت اصلی این دو در قابلیت‌های تخصصی است. با ما همراه باشید تا به ...

کاربرد گیمیفیکیشن در آموزش؛ چگونه از سیستم‌های بازی‌وار در آموزش الکترونیک استفاده کنیم؟
زمان مطالعه: 7 دقیقه

گیمیفیکیشن (gamification) در طول سال‌های اخیر، در فضای آموزشی و محیط‌های کسب و کار، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی مختصر گیمیفیکیشن، راجع به کاربرد گیمیفیکیشن در آموز...

تعرفه سامانه

دانشگاه ها و مراکر آموزش عالی، آموزشگاه ها، مدارس و سایر مراکز آموزشی از 20درصد تخفیف برخوردار بوده و نرم افزار موبایل در همه نسخه ها به ایشان ارائه می گردد.

ویژگی ها

  • تعداد دوره های قابل اجرا
  • تعداد محتوای قابل ارائه
  • تعداد دوره های همزمان قابل اجرا
  • تعداد کاربران
  • پشتیبانی فنی
  • کلاس مجازی- ADOBE Connect
  • نرم افزاری موبایل فراگیران
  • راه اندازی پرتال آموزشی

نسخه کارا

  • تعداد دوره های قابل اجرا نامحدود
  • تعداد محتوای قابل ارائه نامحدود
  • تعداد دوره های همزمان قابل اجرا 20
  • تعداد کاربران 500
  • پشتیبانی فنی شش ماه
  • کلاس مجازی- ADOBE Connect ندارد
  • نرم افزاری موبایل فراگیران ندارد
  • راه اندازی پرتال آموزشی ندارد

نسخه کامل

  • تعداد دوره های قابل اجرا نامحدود
  • تعداد محتوای قابل ارائه نامحدود
  • تعداد دوره های همزمان قابل اجرا 30
  • تعداد کاربران 1000
  • پشتیبانی فنی یکسال
  • کلاس مجازی- ADOBE Connect دارد
  • نرم افزاری موبایل فراگیران دارد
  • راه اندازی پرتال آموزشی ندارد

نسخه جامع

  • تعداد دوره های قابل اجرا نامحدود
  • تعداد محتوای قابل ارائهنامحدود
  • تعداد دوره های همزمان قابل اجرا نامحدود
  • تعداد کاربران نامحدود
  • پشتیبانی فنی یکسال
  • کلاس مجازی- ADOBE Connect دارد
  • نرم افزاری موبایل فراگیراندارد
  • راه اندازی پرتال آموزشی دارد - نسخه استاندارد

تعداد کاربران همزمان سامانه کلاس مجازی ارتباط مستقیم با پهنای باند سرویس میزبانی یا سرور سامانه دارد. از این رو لازم است برای استفاده از این سرویس از خدمات مشاوره شرکت استفاده نمائید.

شرح خدمات تکمیلی

کارت گارانتی یکساله سامانه آموزش مجازی شامل پشتیبانی فنی

نصب و راه اندازی کلاس مجازی

سرویس میزبانی 5 گیگابایت

راه اندازی پرتال آموزشی

سرور اختصاصی جهت میزبانی سامانه - سالانه

سفارشی سازی گرافیکی سامانه جهت همخوانی با هویت بصری کارفرما

قیمت (ریال)

60,000,000

60,000,000

30,000,000

150,000,000

250,000,000

1,000,000

به ازای هر نفر / ساعت

سوالات متداول

این سامانه برای هر شخص حقیقی و حقوقی که بخواهد مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی را به صورت مجازی ارائه نماید، مناسب است. اساتید در حوزه‌های علمی و مهارتی می‌توانند از این نرم‌افزار به عنوان زیرساخت ارائه آموزش‌های خود در بستر وب استفاده کنند. همه سازمان‌ها و کسب و کارهایی که موضوع آموزش برای آنها دارای اهمیت است، می‌توانند برای آموزش منابع انسانی خود یا مشتریان، قشر مخاطبان و ذینفعان، این سامانه را به عنوان راه حل انتخاب نمایند. مجموعه‌هایی نظیر آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی که آموزش، تمام یا بخشی از مأموریت آنها محسوب می‌شوند نیز از جمله مهمترین متقاضیان این نرم‌افزار محسوب می‌شوند

اگر قرار باشد آموزش یک فرآیند مستمر باشد، لازم است میزان اثربخشی آن اندازه‌گیری شود. آموزش در یک مکانیزم تعاملی به مراتب دارای اثربخشی بیشتر خواهد بود. ایجاد انگیزه برای یادگیری، در این فرآیند جایگاه ویژه‌ای دارد. استفاده از تمام ابزارهای آموزشی و کمک آموزشی در یک آموزش اثربخش حائز اهمیت است. یادگیری ترکیبی (Blended Learning) امروزه به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به سایر روش‌های یادگیری دارد. این موارد و بسیاری موارد دیگر، امکاناتی است که در یک سیستم مدیریت آموزش مجازی فراهم می‌شود، از این رو صرف ارائه یک محتوای آموزشی در قالب دیجیتال، هیچ گاه یک چرخه کامل آموزشی شکل نمی‌گیرد.

نکته‌ای که همواره در بهره‌برداری از نرم‌افزارها مغفول می‌ماند، خدماتی است که موجب موفقیت یک نرم‌افزار در یک مجموعه می‌شود. آموزش، پشتیبانی و نگهداری در یک نرم‌افزار می‌تواند ضریب موفقیت آن را به شدت افزایش دهد. به علاوه توسعه‌پذیری، مقیاس‌پذیری و قابلیت متناسب‌سازی یک نرم‌افزار با اقتضائات یک مجموعه نیز عامل بسیار مهمی در موفقیت نرم‌افزارهاست. گذشته از این موارد، نرم‌افزارهای خارجی با سیستم آموزشی متداول در کشور منطبق نیستند و به خصوص در حوزه آموزش، این مهم، بسیار در موفقیت نرم‌افزار تعیین کننده است.

سامانه مجهز به یک موتور برگزاری کلاس آنلاین است که به صورت یکپارچه با نرم‌افزار فعالیت می‌کند. بنا به صلاحدید مدرس یا مدیر سامانه در هر دوره که برگزار می‌شود، می‌توان کلاس مجازی ایجاد کرد. فراگیران دوره می‌توانند در زمان مشخص وارد این کلاس شده و به صورت مستقیم از ارائه مدرس استفاده کنند. کلیه امکانات تعامل با مدرس در این سیستم پیش‌بینی شده است و از این رو کاملاً مشابه یک کلاس حضوری می‌باشد. در ضمن، محتوای کلاس هم به صورت خودکار برای مراجعات بعدی ذخیره می‌گردد. هر نوع کلاس مجازی، کارگاه مجازی و وبینار از طریق این موتور قابل اجراست.

روش‌های مختلفی برای تعامل در سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (lms) پیش‌بینی شده است. از ارتباط مستقیم با مدرس از طریق ارسال و دریافت پیام خصوصی تا ارتباط با سایر فراگیران به این روش، و همینطور انجمن‌ها و تالارهای گفتگو که برای هر دوره می‌تواند به صورت مستقل ایجاد شود. اما سامانه مجهز به یک زیرسیستم Gamification است. فعالیت‌های مختلف فراگیران در سامانه دارای امتیاز است. مشاهده محتوای آموزشی، شرکت در آزمون‌ها و تمرین‌ها و ... هر کدام برای فراگیر امتیازی به همراه خواهد داشت. از این امتیازات به عنوان ملاک تشویق فراگیران استفاده می‌شود، که تأثیر بسزایی در جذب و درگیر شدن فراگیر با دوره‌ها دارد.

همه کاربران از یک درگاه واحد وارد سامانه lms می‌شوند و محیط کلی کاربری آنها مشابه است، اما بسته به نقشی که در سامانه دارند و سطوح دسترسی که مدیر سامانه تعریف می‌کند، گزینه‌های محیط کاربری متفاوت است. همه کاربران دارای یک داشبورد اطلاعاتی هستند که چکیده عملکرد آموزشی ایشان را در قالب خلاصه آمار و اطلاعات ارائه می‌کند. فراگیران و مدرسان هر یک دارای یک تقویم کاری مستقل هستند که کلیه فعالیت‌های آموزشی ایشان در این تقویم منعکس شده است. به علاوه سیستم اطلاع‌رسانی سامانه، رویدادهای آموزشی را به ایشان یادآوری می‌کند. مدیر سامانه هم به تقویم کلی سامانه برای همه دوره‌ها دسترسی دارد.

نرم‌افزار موبایل طراحی شده برای سیستم آموزش مجازی، مسئولیت رساندن محتوای آموزشی دوره‌ها به فراگیران را بر عهده دارد. با این نرم‌افزار، فراگیران همواره به محتوای آموزشی دوره‌های خود دسترسی دارند و می‌توانند فعالیت‌های آموزشی خود را بر اساس تقویم آموزشی پیگیری و اجرا نمایند. از این رو سامانه آموزش مجازی راهبران یادگیری مبتنی بر موبایل (Mobile Learning) را پوشش می‌دهد. سعی شده است در طراحی واسط کاربری نرم‌افزار موبایل و تجربه کاربری (User Experience) حداکثر سهولت کاربری دیده شود.

روش گزارش‌دهی در سامانه ساختار منعطف و قابل توسعه دارد. مدیر سامانه می‌تواند هر نوع گزارش از سامانه را از طریق نرم‌افزار مکمل Stimulsoft طراحی نموده و از طریق پنل پیش‌بینی شده در سامانه بارگذاری نماید. پس از بارگذاری فایل گزارش در سامانه، با هر بار اجرای گزارش، اطلاعات به روز با ساختار مورد نظر مدیر سیستم، ارائه می‌شود. امکان اخذ خروجی‌های Excel و PDF از گزارشات نیز وجود دارد. گزارشات اصلی شامل گزارشات عملکرد یادگیری فراگیران و خروجی‌های کمی دوره‌ها، در سامانه به صورت پیش‌فرض وجود دارد.

مهمترین فاکتور تأثیرگذار در موفقیت یک دوره آموزشی، کیفیت محتوای آموزشی و نحوه تنظیم آن است. با تدوین اهداف آموزشی و Story board برای دوره همه چیز آغاز می‌شود. سامانه دارای یک LCMS یا سیستم مدیریت محتوای آموزشی است که اجازه تدوین محتوا در قالب بخش‌ها و درس‌ها را میسر می‌سازد. انواع محتواها با فرمت‌های مختلف در سامانه قابل پیاده‌سازی است. سامانه دارای SCORM Player است که اجازه استفاده از محتواهای تولید شده در قالب استاندارد SCORM را میسر می‌سازد (نسخه‌های 1، 1.1، 1.2 و 2004).

در سامانه امکان پیاده‌سازی انواع کمی‌سازی و معیاردهی برای عملکرد یادگیری فراگیران وجود دارد. می‌توان ملاک موفقیت فراگیران را بر اساس مقیاس‌های مختلف تعریف کرد. برای هر دوره می‌توان انواع پیش آزمون، آزمون و کوئیز و آزمون نهایی را پیش‌بینی کرد. در ضمن می‌توان برای فراگیران، فعالیت‌های تکمیلی و تمرین طراحی کرد که آنها نیز در ارزشیابی نهایی دوره تأثیرگذار باشند. آزمون می‌تواند به صورت تصادفی و با پرسش‌ها و پاسخ‌های تصادفی تولید شود. پرسش‌ها هم می‌تواند انواع چندگزینه‌ای، تشریحی و جای خالی باشد. در نهایت می‌توان با امکانات پیش‌بینی شده در سامانه، روش‌های کاملی از بررسی عملکرد یادگیری فراگیران را طراحی کرد.