سئو چیست ؟ آیا بازاریابی جاذبهای (Inbound Marketing) همان سئو است؟
سئو چیست ؟ آیا چیزی درباره سئو و کانورژن (conversion) شنیدهاید؟ سئو و تبدیل یا کانورژن بخشهای جداگانهای از بازاریابی هستند اما با هم ارتباط دارند. اگر سئوی خوب داشته باشید، میتوانید ترافیک بیشتری جذب کنید و مشتریان بالقوه زیادی را کانورت یا تبدیل به مشتریان بالفعل کنید. وبسایتی که جهت نرخ تبدیل بالا بهینهسازی شده است، معیارهای بهتری نیز دارد همچون نرخ سپری کردن زمان بر روی صفحه (time on page) و نرخ پرش (bounce rate)، که بدین معنی است که گوگل رتبه بالاتری به شما میدهد.
همین ابتدای بحث لازم است سئو را تعریف کنیم و بگوییم سئو چیست و چه فرقی با اینباند مارکتینگ دارد. چرا این بحث را مطرح میکنیم؟ زیرا تشابهاتی بین این دو مفهوم وجود دارد که برخی را در تشخیص آنها از هم دچار مشکل میکند. سپس چند توصیه و استراتژی ارائه میدهیم که به شما میآموزد چطور وبسایت خود را برای سئو و کانورژن بهینهسازی کنید که در هر دو موفق باشید. پس با ما همراه باشید.
سئو چیست ؟
در ابتدای بحث بد نیست از سایت معروف SEOMoz، تعریف کوتاهی از سئو به دست دهیم:
سئو عبارت است از تکرار عملکرد بهینهسازی یک وبسایت از طریق بهبود جنبههای داخلی و خارجی به منظور افزایش ترافیک سایت از موتورهای جستجو.
به طور کلی، سئو هر کاری است که برای بالا بردن رتبه سایت در موتور جستجو انجام میدهید. اگر کلمه کلیدی محصول خود را با هدف رتبه بهتر در پاراگرافهای خود بنویسید، احتمالا سایت بهینهسازی میشود. اما سئو تنها یک یا دو چیز را شامل نمیشود، سئو مجموعه تاکتیکهایی را شامل میشود که همه با هم به بهبود وبسایت شما کمک میکنند.
برای داشتن یک وبسایت بهینه به یکسری چیزها نیاز دارید. کلمات کلیدی هدف شما باید به تعداد دفعات درست استفاده شود، عنوان صفحه باید بهینه شود، نویگیشنهای سایت و همچنین URLها نیز باید تمیز و قابل فهم باشند، باید لینکهای باکیفیت داشته باشید و … . سئو مدام در حال تغییر و نو شدن است، بنابراین باید روشهای قدیمی را کنار بگذارید.
Inbound marketing و سئو چه تفاوتی با هم دارند؟
بازاریابی درونگرا بر ارائه محتوا یا تجربه درست جهت تبدیل ترافیک به سرنخ یا مشتری تمرکز دارد، در حالی که سئو بر جذب ترافیک بیشتر با بهبود رتبهبندی وبسایت تمرکز دارد. اما چیزی که در هر دو این روشها مشترک است، عنصر انسانی است.
سئو فقط بهتر شدن رتبه وبسایت نیست، بلکه برای ان است که وبسایت شما بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد، مشتریان بالقوه جذب کند و به افراد بیشتری کمک کند تا آنچه به دنبالش هستند را پیدا کنند. بازاریابی درونگرا نیز به همین ترتیب، به بازدیدکنندگان و سرنخها (لیدها) آنچه دنبالش هستند را میدهد و به آنها کمک میکند مشکلشان را حل کنند.
بازاریابی جاذبهای و سئو بر مراحل مختلف فرآیند فروش تمرکز دارند. سئو بیشتر به جذب مخاطب میپردازد و بازاریابی جاذبهای بیشتر به اقناع مخاطب. این دو با هم یک استراتژی فروش موثر و منسجم را شکل میدهند.
کدامیک برای وبسایت شما بهتر است؟
وقتی صحبت در خصوص بازاریابی جاذبهای و سئو میشود، وبسایت شما باید برای هر دو استراتژی داشته باشد، نه فقط برای یکی. هر دو نه تنها برای جذب ترافیک مرتبط اهمیت دارند، بلکه همچنین برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری نیز اهمیت دارند.
بدون سئو بعید است ترافیک درستی که نیاز دارید را بگیرید. سئو، دیده شدن وبسایت شما را افزایش میدهد و تضمین میکند با کلمات کلیدی که مرتبط با کسب و کارتان است، رتبه بگیرید. بدون سئو احتمالا باید تنها بر تبلیغات دهان به دهان، لینکها یا تبلیغات پولی تکیه کنید.
بدون بازاریابی جاذبهای، اقدامات سئوی شما بینتیجه خواهد بود. مشتریان برای اعتماد به شما و انتخاب بیزنس شما از میان گزینههای دیگر، دلیل میخواهند. با دادن محتوا و اطلاعات به آنها یا با ارتباط متقابل با آنها از طریق ایمیل مارکتینگ و شبکههای اجتماعی، میتوانید یک سر و گردن از رقبا سر باشید.
بازاریابی درونگرا بدون سئو بیمعنی است، زیرا بدین معناست که محتوای عالی شما سریع پیدا نمیشود یا تغییری در وضعیت وبسایت شما ایجاد نمیکند. سئو بدون بازاریابی درونگرا نیز بیتاثیر است، زیرا مشتریان وبسایت شما را بدون آنکه نیازشان برطرف شود، ترک میکنند، حال رتبه وبسایت هر چه میخواهد باشد.
فرمول طلایی
اکنون میرسیم به فرمول طلایی:
سئو + بازاریابی جاذبهای = دیده شدن (توسط موتورهای جستجو و البته مشتریان)
در واقع ما با ترکیب استفاده از کمپینهای بازاریابی جاذبهای در کنار بهرهگیری از تکنیکهای مختلف سئو، میتوانیم به دیده شدن وبسایت و کسبوکارمان در فضای اینترنت خوشبین باشیم.
اصلا چرا باید سئو کنیم؟
5 دلیل برای بهینهسازی وبسایت
اگر مطمئن نیستید که آیا باید زمان خود را برای بهینهسازی وبسایت صرف کنید یا نه، در ادامه چند دلیل برای اینکار ارائه میدهیم:
ابتدا باید بدانید چطور سئو و کانورژن با هم وبسایت را غنی و مولد میسازند. در ادامه به دلایل بهینهسازی وبسایت میپردازیم.
وبسایت را برای مخاطبان هدف خود مفید و کاربردی سازید
گاهی بازاریابان احساس میکنند گوگل با آنها بیگانه است، موتورهای جستجو به محتوای خوب آنها رتبه نمیدهد یا پس از به روزرسانی الگوریتمهای گوگل، افت شدیدی در ترافیک وبسایت خود مشاهده میکنند.
اما در واقع اهداف شما و گوگل یکسان است:
- ارائه بهترین محتوای ممکن برای مخاطبان
- ایجاد یک تجربه کاربر وبسایت مثبت
- اولویت دهی به محتوایی که ارزش ویژهای ارائه میدهد
گوگل در حال آنالیز میلیونها وبسایت است، در حالی که شما در حال آنالیز رفتار مخاطبان هدف خود هستید.
گوگل از بیش از 200 سیگنال رتبهدهی استفاده میکند تا تصمیم بگیرد کدام بخش از محتوا در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده شود. الگوریتمها به نشانههایی توجه میکنند که از طریق آن یک صفحه وبسایت خاص اطلاعاتی که مخاطبان به دنبالش هستند را ارائه میدهد.
وقتی بر سئو تمرکز دارید، کلمات کلیدی انتخاب میکنید که با سرچ مخاطب مرتبط باشد. محتوایی مینویسید که مخاطب دوست دارد بخواند و یکسری اطلاعات متا ارائه میدهید که به گوگل کمک میکند بهتر متن شما را بفهمد.
اگر وبسایت خود را برای کانورژن بهینهسازی کنید، در واقع مخاطب را به سمت هدف ویژهای راهنمایی میکنید، حال چه ارائه آدرس ایمیلش باشد و چه خرید یکی از محصولات شما. شما نیز مانند گوگل میخواهید مخاطبتان را دقیقا به همان چیزی که میخواهد، هدایت کنید.
اینکه بدانید چطور وبسایت خود را برای سئو و کانورژن بهینهسازی کنید، شما را به هر دو هدف میرساند و یک ارتباط بهتری بین سایت شما و موتورهای جستجو ایجاد میکند.
رشد ترافیک ارگانیک وبسایت شما
به طور متوسط بیزنسها حدود یک درصد کل درآمد خود را به تبلیغات اختصاص میدهند. گرچه ممکن است این درصد کم به نظر برسد، اما به مرور افزایش پیدا میکند. برخی صنایع مثل خرده فروشیها حتی میزان بیشتری به تبلیغات اختصاص میدهند.
اما جذب ترافیک ارگانیک از طریق سئو رایگان است. باید برای توسعه و ترویج محتوا هزینه کنید، اما به اندازه تبلیغات کلیکی هزینه ندارد.
مقایسه نرخ تعداد جستجوگرانی که با سرچ ارگانیک به وبسایت شما میرسند و آنها که با تبلیغات کلیدی آمدهاند، گویای این تفاوت است. نرخ سرچ ارگانیک 15 درصد در مقابل کمتر از 2 درصد با تبلیغات کلیکی.
پس زمان و در صورت لزوم پول خود را صرف افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت خود کنید. ممکن است طول بکشد، اما نتیجه آن ماندگارتر است و به تبدیل بیشتر میانجامد.
سرمایهگذاری بر روی ترافیک موجود
وقتی کسی وارد وبسایت شما میشود، دوست ندارید خارج شده و یا وارد وبسایت دیگری شود. برعکس دوست دارید کسی که وارد وبسایت شما شده، باقی بماند و تشویق کنید آنهایی که رفتهاند دوباره برگردند.
اینکه چطور وبسایت خود را برای کانورژن بهینهسازی کنید، مستلزم شناخت تجربه کاربر است. ببینید چطور بازدیدکنندگان وبسایت شما را پیدا میکنند، آیا صفحه را اسکرول میکنند و چند وقت یکبار بر دکمههای فراخوان عمل یا call to action کلیک میکنند.
اگر کسی ثبتنام انجام داد و ایمیلش را به شما داد، بعدا یک ایمیل تخفیف، تشویق و .. برایش ارسال کنید. همچنین میتوانید بازدیدکنندکان را به دنبال کردن شما در شبکههای اجتماعی، مشاهده صفحات محصول و خواندن پستهای وبلاگتان تشویق کنید.
سرمایهگذاری بر ترافیک موجود به بهبود نرخ تبدیل شما کمک میکند، زیرا درصد بالایی از ترافیک ارگانیک شما تبدیل یا کانورت میشوند. خودتان بهتر میدانید که چه پیشنهاد ویژهای میتوانید به مخاطبان خود ارائه دهید و چطور به یک روش مناسب پیشنهاد خود را ارائه دهید.
وبسایت را مجبور میکند که سخت کار کند
هر کس میتواند یک وبسایت، حتی یک وبسایت خیلی زیبا بسازد، اما عده کمی هستند که میتوانند کانورژن ایجاد کنند. در کل، متوسط نرخ کانورژن در میان همه صنایع کمتر از 2.5 درصد است.
میخواهید مخاطبان شما با نرخ بالاتری کانورت شوند. برای این کار باید مخاطبان خود را خوب بشناسید و به آنها هر آنچه نیاز و انتظار دارند، بدهید.
اگر این تحقیقات را انجام دادید و نتایج آن را در وبسایت خود به کار بردید، میتوانید انتظار داشته باشید که جهش بزرگی در نرخ تبدیل شما رخ دهد. کسانی که از وبسایت شما بازدید میکنند، هر چه میخواهند را زود پیدا میکنند و از برند شما بابت این امکانات راضی خواهند بود. نتیجه آن، وفاداری به برند است.
بدون ترافیک نمیتوانید هیچ کانورژنی داشته باشید. سایتی بسازید که محتوای باارزش و جذاب داشته باشد و امکاناتی برای کانورت شدن بازدیدکنندگان فراهم کند.
به مخاطب هر چه نیاز و انتظار دارد، میدهد
این سناریو را در نظر بگیرید:
شما یک سایت فروشگاهی دارید که در آن کفش میفروشید. مشتری شما یک جفت کفش پیادهروی نو میخواهد و در گوگل بهترین کفش پیادهروی را جستجو میکند. شما در وبلاگ خود یک پست طولانی و پرمحتوا درباره انتخاب کفش پیادهروی نوشتهاید، که شامل پیشنهادات برند شما و اطلاعاتی درباره انواع مختلف کفشها میشود.
بازدیدکنندگان مقاله شما را میخوانند. در پایان، شما یک lead magnet دارید که جدول سایز کفش برای کسانی که پیادهروی میکنند، ارائه میکند. همه بازدیدکنندکان برای استفاده از این چارت سایزها باید در وبسایت شما ثبتنام کنند و ایمیل خود را بدهند.
سپس شما به سرعت lead magnet خود را برای آنها ارسال میکنید. چند روز بعد، کد تخفیف همراه با تصویر کفشها برای مخاطبان فروشگاه اینترنتی خود میفرستید. مخاطب شما متوجه میشود شما آنچه را او نیاز دارد، دارید. کد تخفیف شما نیز او را تحریک میکند که سریعا خرید خود را انجام دهد.
همانطور که میبینید، سئو و بهینهسازی نرخ کانورژن همراه هم هستند. اگر خواستههای مخاطب خود را بشناسید و به آنها کمک کنید به آن برسند، مشتری خود را زیاد میکنید.
حال که با اهمیت سئو آشنا شدید، ببینیم چطور میتوانیم سایتمان را سئو کنیم؟
در 8 مرحله ساده وبسایت خود را برای سئو بهینهسازی کنید
اگر میخواهید سئو و کانورژن را با هم پیش ببرید، بهتر است با سئو شروع کنید تا ترافیک بیشتری بدست آورید.
در ادامه گامهایی که شما را در موفقیت در سئو یاری میکند، معرفی میکنیم. میتوانید حین به روز رسانی و انتشار محتوای جدید، بر کانورژن نیز تمرکز داشته باشید.
همه دادههای وبسایت خود را آنالیز کنید
داده ناقص هیچ اطلاعاتی به شما نمیدهد، اما اگر تعداد زیادی داده جمعآوری کنید، میتوانید یک الگوی مشخص از آن استخراج کنید.
اگر تعداد کمی افراد از وبسایت شما بازدید میکنند و نمیتوانند فراخوان عمل را کلیک کنند، احتمالا مشکلی از سمت شما وجود ندارد. اما اگر درصد زیادی از بازدیدکنندگان CTA شما را نادیده میگیرند، احتمالا باید یکسری اصلاحات انجام دهید.
گزارش رفتار کاربر و دادههای ترافیک گوگل سرچ کنسول، به شما در بدست آوردن یک تصویر جامع و مشخص کمک میکند. برای مثال، گزارش رفتار کاربر به شما نشان میدهد چطور افراد وقتی وارد سایت شما میشوند، رفتار میکنند. در حالی که کنسول جستجوی گوگل یکسری دادههای کلیدی مانند تعداد بازدیدها، تعداد بازدیدهای منحصر به فرد، نرخ پرش و … را پیگیری میکند.
دادهها را برای پیدا کردن یک الگوی خاص تحلیل کنید. منابع ارجاعی (Referral sources) میتوانند اطلاعات زیادی در خصوص مخاطبان شما بدهند. چطور افراد وبسایت شما را پیدا میکنند؟ صفحاتی که ترافیک بیشتری میگیرند و کانورژن بیشتری نسبت به دیگر صفحات دارند را پیدا کنید. مهندسی معکوس انجام دهید و موفقیت این صفحه را در بقیه صفحات نیز تکرار کنید.
بر اساس کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی عمل کنید
با ابزارهای موجود در گوگل و سایر وبسایتها شما میتوانید کلمات کلیدی اصلی و وابسته کسب و کار خود را بیابید. به این فکر کنید که مخاطبان شما چطور شما را جستجو خواهند کرد و انتظار دارند با سرچ کلمهای خاص چه چیزی در وبسایت شما ببینند. برخی ابزارها مانند keyword planner در گوگل و kw finder میتوانند شما را کمک کنند.
محتوای باارزش و طولانی تولید کنید
اندازه ایدهآل برای یک پست وبلاگ، 1600 کلمه است. پس برای نوشتن مقاله بلند آماده باشید.
قبل از اینکه شروع به نوشتن محتوا بکنید، موضوع را در گوگل جستجو کنید و 10 نتیجه اول سرچ گوگل را ببینید. آیا برخی از آنها بیشتر از 1600 کلمه هستند؟ پس شما نیز باید همین اندازه بنویسید.
اندازه مقاله تضمین موفقیت آن نیست، اما به گوگل نشان میدهد شما اطلاعات زیادی برای ارائه دارید. اگر تعداد زیادی از افراد زمان طولانی برای مطالعه مقاله شما از آغاز تا پایان صرف کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که رتبه بالایی پیدا کنید.
برای سئو در صفحه (on-page SEO) بهینهسازی انجام دهید
سئو در صفحه به شما میگوید چطور وبسایت خود را زمانی که صفحههای خاصی را میسازید، بهینهسازی کنید. فاکتورهایی چون عناوین، زیرعنوانها، url، متا تگها در این دستهبندی قرار میگیرند.
کلمه کلیدی خود را در عنوان استفاده کنید، ترجیحا ابتدای عنوان. همچنین باید در آدرس یو آر ال و حداقل یک زیرعنوان نیز کلمه کلیدی قید شود. کلمه کلیدی باید در متن مقاله بین 0.5 تا 2.5 درصد تکرار شود. سعی کنید زیادی تکرار نکنید.
کلمه کلیدی و کلمات وابسته آن را جا به جا در متن، زیرعنوانها و متن alt تصاویر استفاده کنید.
برای سئو خارج از صفحه (off-page SEO) بهینهسازی انجام دهید
سئو خارج از صفحه که به آن سئو خارج از سایت نیز میگویند، به روشهای بهینهسازی سایت با استفاده از ابزار بیرونی اطلاق میشود. وبلاگها، فعالیتهای شبکههای اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، همه میتوانند سئوی سایت را بهبود دهند.
در خصوص بک لینکها در ادامه صحبت میکنیم اما در کل، لینکها میتوانند تاثیر بسزایی در سئو داشته باشند. حتما نمیخواهید لینکهای شما از سایتهای کوچک با اوتوریتی پایین باشد، چرا که هیچ کمکی به شما نمیکنند. اما باید وبسایتهای خوبی را هدفگیری کنید که مخاطب از طریق آنها به وبسایت شما وارد شود.
وبسایت خود را برای موبایل بهینهسازی کنید
هرچه بیشتر مردم از موبایل برای دسترسی به وبسایتها استفاده میکنند، شما نیز نباید این فرصت را از دست بدهید. اگر به موبایل فرندلی بودن وبسایت خود توجه کنید، رتبه بهتری در گوگل کسب میکنید.
طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو، راهحل سادهتری ارائه میدهد. میتوانید تمهای رایگان وردپرس را دانلود کنید که طراحیهای ریسپانسیو درون خود دارد، پس لازم نیست نگران افزودن کدهای اضافی باشید.
سرعت صفحات را بالا ببرید
سرعت صفحات هم در مورد سئو و هم کانورژن اهمیت دارد. اگر وارد وبسایتی شوید که سرعت لود آن بسیار پایین است، سریع دکمه بازگشت را میزنید و دنبال وبسایت دیگری میروید. همینطور اگر در حال پر کردن یک فرم باشید که به دلیل سرعت پایین از سابمیت کردن خودداری میکند، کلا از آن صرفنظر میکنید.
فاکتور سرعت صفحه در گوگل نشانه آن است که سایت شما با چه سرعتی در انواع دیوایسها لود میشود و چه مورد خاصی را باید اصلاح کنید تا سرعت سایت شما بالاتر رود.
بک لینکهای باکیفیت بگیرید
بک لینک یک فاکتور اولیه در بهبود رتبه سایت شماست.
وقتی وبسایتهای باکیفیت به شما لینک میدهند، گوگل این لینک را نشانهای از اعتبار وبسایت شما میشمارد. هرچه بک لینکهای خالصتری داشته باشید، رتبه وبسایت شما بالاتر میرود.
گرفتن بک لینک باکیفیت تلاش زیادی میطلبد، اما نتایج قابل ملاحظهای دارد. وبلاگها و اینفلوئنسرهای مرتبط با بیزنس خود را شناسایی کنید، مقاله خود را با آنها به اشتراک بگذارید و در آن بخشی از محتوای آنها را به اشتراک بگذارید.
آیا سئو میتواند کانورژن (تبدیل) وبسایت را بهبود بخشد؟
حال که با اصول سئو آشنا شدیم و سئو را بهبود دادیم، چه اتفاقی برای کانورژن میافتد؟
همین الان نمیتوانید نتایج را ببینید. بهبود رتبه نیاز به زمان دارد، به خصوص با تعداد زیادی محتوا که به صورت آنلاین وجود دارد. پس باید برای ایجاد محتوای باکیفیت ، جذب بک لینکها و ایجاد اعتبار در گوگل سخت تلاش کنید.
اما باید برای کانورژن آماده باشید. اگر بدانید چطور وبسایت خود را بهینهسازی کنید، میتوانید کانورژن گستردهای را ملاحظه کنید، حتی اگر ترافیک پایین داشته باشید.
اهمیت سئو در کانورژن از آن رو است که سئو با نمایش مستقیم محتوای شما در نتایج جستجو، کانورژن را بالا میبرد. اگر هدف صفحه شما واضح و روشن باشد، گوگل میتواند به آن بر اساس هدف جستجوی مشتری رتبه دهد.
به علاوه، محتوای طولانی و باکیفیت نیز شانس تبدیل بازدیدکننده به مشتری را بالا میبرد. ارزش محتوایی که به آنها ارائه دادهاید را دریافت میکنند و برای خرید تحریک میشوند. هرچه به آنها پیشنهادات جذابتری ارائه دهید، شانس کانورژن (تبدیل) را بالا میبرید.
بهینهسازی وبسایت برای کانورژن؛ بهبود تجربه کاربر
تجربه کاربر یعنی چطور افراد به وبسایت شما راه پیدا میکنند و آنچه میخواهند را در آن مییابند. یک تجربه کاربری خوب، بازدیدکننده را راضی نگه میدارد.
برای کانورژن بهتر، بر روی جزئیات کوچکتر تمرکز کنید. برای مثال، صفحه اصلی یا home page را بررسی کنید و همه عناصر را شناسایی کنید، از لوگو گرفته تا نوار جستجوی بالای صفحه و ابزارکهای داخل سایدبار. اگر یکی از این عناصر را بردارید، آیا به تجربه کاربری آسیبی میرسد؟
اگر اینگونه است، آن را بردارید. توجه خود را معطوف به جذب ترافیک از مسیری کنید که میخواهید افراد طی کنند.
از ابزار تحلیل رفتار کاربر استفاده کنید که ببینید چه چیزی نیاز به بهبود دارد
نمیتوانید درباره تجربه کاربر حدس و گمان بزنید. شاید فکر کنید یک عنصر در صفحه لازم است اما گزارش رفتار کاربر چیز دیگری را نشان دهد.
استفاده از ابزارهای گزارش رفتار کاربر به شما بینش منحصر به فردی میدهد در خصوص اینکه افراد وقتی وارد وبسایت شما میشوند، چه کاری انجام میدهند. برای مثال، Heatmaps به شما نشان میدهد بیشترین کلیک مخاطب روی چه چیزی است، بدین صورت میتوانید عناصر مهمتر خود را در صفحه جایگذاری کنید.
سخن آخر
پیشنهاد میکنیم، قبل از شروع بازاریابی، مطمئن شوید متوجه رابطه بین بازاریابی جاذبهای و سئو شدهاید. سئو چیست ؟ سئو میتواند بسیار پیچیده باشد، اما برای شروع بهتر است از اصول آن شروع کنید.
برای شروع تا جایی که میتوانید داده جمعآوری کنید و آن را به سمت ابزارهای تحلیل هدایت کنید. محتوا را مخصوص مخاطب خود بنویسید، اما از طرفی نیز مطمئن شوید از رقبایتان بهتر است.
کمپینهای جداگانهای برای سئوی درون صفحه و سئوی بیرون صفحه بسازید. مطمئن شوید وبسایت شما هم در دسکتاپ و هم موبایل سریع لود میشود و بک لینکهای جذاب و گیرایی دارید.
سپس ببینید چطور وبسایت را میتوانید برای کانورژن بهینهسازی کنید، تا ترافیک خوب خود را از دست ندهید.
تمرکز خود را بر تجربه کاربر و الگوهایی قرار دهید که از طریق ابزارهای گزارش رفتار کاربر دریافت میکنید. به مرور، شاهد افزایش ترافیک و کانورژن مبتنی بر تلاش زیاد خود خواهید بود.
حتی محتواهای قدیمی نیز میتواند به کمک شما بیاید. تلاشهای خود را تنها معطوف به این لحظه نکنید.